Går det använda airpods under/i vattnet?

Det är så att jag ska köpa airpods om ett tag, men en liten nyfiken fråga innan är. Fungerar dom att använda under/i vattnet medans man lyssnar på musik?

Jag har sett det på youtube men vill vara 100% säker på att det verkligen går så att dom inte pajar.

Ingen speciell anledning varför jag vill veta, men simma i bassäng/havet eller stå i duschen tex med musik i öronen kan ju vara skönt, än o ha en högtalare som står utanför duschen så man knappt hör något och så är det dålig akustik med.

Posted on Jan 22, 2019 10:50 PM

Reply
2 replies

Jan 24, 2019 3:05 PM in response to Fplund

Nej. Apple rekommenderar emot det. Guarantin blir ogiltig om man har gjort det och de slutar fungera. Att de inte slutade fungera i videon betyder ju inget. Frågan är om de fungerade en vecka senare. Dessutom kommer du att had anslutningsproblem med Bluetooth eller riskera vattenskada till din iPhone. Om du har ett par tusen kronor at slösa bort kan du väl pröva.

This thread has been closed by the system or the community team. You may vote for any posts you find helpful, or search the Community for additional answers.

Går det använda airpods under/i vattnet?

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.