Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Mail

Ik heb deze mail ontvangen van iCloud ik weet alleen niet of de mail betrouwbaar is vandaar dat ik dit bericht stuur hopelijk heeft een snel een antwoord voor mij

alvast bedankt

iPhone 11, iOS 14

Posted on Dec 17, 2020 2:22 PM

Reply
4 replies

Dec 17, 2020 2:26 PM in response to Elsaberendsen

Dat lijkt een oplichterij / phishing-e-mail te zijn. Apple zal u geen e-mail / sms sturen waarin staat dat uw account is uitgeschakeld / beperkt of zal worden uitgeschakeld / beperkt. De volgende keer dat u ergens probeert in te loggen, komt u erachter.


Apple zal u altijd aanspreken met uw naam of de naam die ze voor u hebben geregistreerd, niet met beste klant, beste klant of met uw e-mailadres. De e-mail is afkomstig van @ apple.com of @ iTunes.com. E-mailadressen kunnen worden vervalst. U kunt naar Mail / View / Message / Show all Headers gaan om meer te zien. Apple-e-mails zullen geen slechte grammatica / spelfouten bevatten. Apple e-mails zullen nooit een bijlage bevatten. Apple zal nooit per e-mail om persoonlijke informatie vragen, zoals burgerservicenummers, de meisjesnaam van je moeder of volledige creditcardnummers.

De enige uitzondering op het bovenstaande die ik heb opgemerkt, is dat als je iets bestelt in de Apple Store (apple.com), je ontvangstbewijs wordt geadresseerd aan Geachte Apple-klant. Dat is een ontvangstbewijs voor een aankoop die u heeft geïnitieerd.


Avoid phishing emails, fake ‘virus‘ alerts, phony support calls, and other scams.   


Identifying legitimate emails from the iTunes Store.     


Stuur de e-mail naar Apple als bijlage bij een nieuwe e-mail voordat u deze verwijdert. U kunt als bijlage doorsturen door naar Mail / Bericht / Doorsturen als bijlage te gaan. Of controle - klik op de e-mail en selecteer Doorsturen als bijlage. Zorg ervoor dat u het als bijlage bij een nieuwe e-mail verzendt. Als u het gewoon doorstuurt, wordt het waarschijnlijk afgewezen. U ontvangt geen reactie.


reportphishing@apple.com

Mail

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.