Want to highlight a helpful answer? Upvote!

Did someone help you, or did an answer or User Tip resolve your issue? Upvote by selecting the upvote arrow. Your feedback helps others! Learn more about when to upvote >

Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Tengo una mcBookAir modelo A2179, y compre un hub multifuncion con conectores USB-c y HDMI mas USB 3.0, cuando quiero conectar una tarjeta de red USB,

Tengo una mcBookAir modelo A2179, y compre un hub multifunción con conectores USB-c y HDMI, mas dos USB 3.0,


ISSUE: cuando quiero conectar una tarjeta de red USB, después de desconectar el hub repetidas veces en el dia (para ir a juntas a otros salones), finalmente la Mac ya no reconoce ningún dispositivo USB. El display externos sigue operando.


Para restablecer la funcionalidad la Mac requiere reiniciar desde cero (reboot) y los puertos se rehabilitan entonces.


Mac model: A2179, con Catalina instalado 10.15.7 8Mb RAM

Posted on Apr 27, 2021 12:05 PM

Reply
Question marked as Best reply

Posted on Apr 27, 2021 1:25 PM

The USB-C adapter should include a PD port that allows pass through of your power for at least 100W. If this translation is difficult to understand, please post to the Spanish community.


El adaptador USB-C debe incluir un puerto PD que permita pasar su energía por al menos 100W. Si esta traducción es difícil de entender, publíquela en la comunidad española.



Similar questions

1 reply
Question marked as Best reply

Apr 27, 2021 1:25 PM in response to Nachiomex

The USB-C adapter should include a PD port that allows pass through of your power for at least 100W. If this translation is difficult to understand, please post to the Spanish community.


El adaptador USB-C debe incluir un puerto PD que permita pasar su energía por al menos 100W. Si esta traducción es difícil de entender, publíquela en la comunidad española.



Tengo una mcBookAir modelo A2179, y compre un hub multifuncion con conectores USB-c y HDMI mas USB 3.0, cuando quiero conectar una tarjeta de red USB,

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.