Sonos met Apple HomeKit verbinden werkt niet

Ik probeer mijn sonos- installatie toe te voegen aan de woning-app. Ik heb een surroundsysteem, en twee aparte speakers. Ik zie alle drie de iconen verschijnen in woning maar zodra ik wil verbinden krijg ik ofwel de melding : AirPlay geen verbinding mogelijk met xxx ( naam van sonos die ik wil toevoegen). Ofwel krijg ik de melding: accessoire toevoegen niet mogelijk. Zorg dat je iPhone is verbonden met een Wi-Fi-netwerk en probeer opnieuw.

Ik heb reeds de router gereset, alle apps verwijderd en terug geïnstalleerd. Ik heb contact opgenomen met sonos. Deze kunnen geen probleem vinden in mijn systeem. Is er iemand die mij alstublieft kan verderhelpen?

Posted on Dec 9, 2023 10:02 AM

Reply
Question marked as Top-ranking reply

Posted on Dec 12, 2023 10:47 PM

Hey Lennart

ik Ben geen expert, maar heb weken lang hetzelfde probleem ondervonden & me letterlijk suf gezocht naar een duidelijke uitleg..

(die is er niet)

wat bij ons het probleem was was dat ik via Apple Musici geen AirPlay kon toepassen maar via sonosapp wel.. wat bij mij de belangrijkste punten waren om er omheen te geraken waren:

• check of je ‘smart wifi’ hebt ingesteld (Proximus biedt deze functie o.a. aan) daardoor wordt je netwerk verwarrend voor je sonos infrastructuur, dus die uitzetten en 2.4G netwe afzonderlijk houden van de 5G versie.
  • vervolgens heb ik àlles uitgetrokken + Sonos app gereset en eerst de router laten opstarten en op die manier weer opwerken door speaker per speaker opnieuw in je sonos app te linken op je netwerk (verwijder ook je wifi in de app van sonos voor je de router als eerst aanzet)
  • stel al je speakers in - laat de nodige updates doen etc (soms moet je een speaker een paar keer proberen toevoegen, niet altijd even vlekkeloos (soms met geluid en je iPhone, dan weer met de verbinding knop op de speaker ingedrukt houden, dan weer stekker uit trekken… 😏

dta heeft het probleem van AirPlay opgelost hier

• dan kan je spelen door je ‘bridge’ toe te voegen in HomeKit bij ons heeft die koppeling (ikea Trådfi hub en gelinkte toestellen/ lampen/stekkers/decoder/maar ook Sonos speakers werden hier plots allen 1 voor 1 herkend en mee overgedragen)

tip: probeer de integratiekoppeling af en toe te ontkoppelen en opnieuw te maken. Die handeling bracht een hele resem aan extra devices met zich mee bij ons)

hopelijk kom je er!

succes

Similar questions

1 reply
Question marked as Top-ranking reply

Dec 12, 2023 10:47 PM in response to lennart2008

Hey Lennart

ik Ben geen expert, maar heb weken lang hetzelfde probleem ondervonden & me letterlijk suf gezocht naar een duidelijke uitleg..

(die is er niet)

wat bij ons het probleem was was dat ik via Apple Musici geen AirPlay kon toepassen maar via sonosapp wel.. wat bij mij de belangrijkste punten waren om er omheen te geraken waren:

• check of je ‘smart wifi’ hebt ingesteld (Proximus biedt deze functie o.a. aan) daardoor wordt je netwerk verwarrend voor je sonos infrastructuur, dus die uitzetten en 2.4G netwe afzonderlijk houden van de 5G versie.
  • vervolgens heb ik àlles uitgetrokken + Sonos app gereset en eerst de router laten opstarten en op die manier weer opwerken door speaker per speaker opnieuw in je sonos app te linken op je netwerk (verwijder ook je wifi in de app van sonos voor je de router als eerst aanzet)
  • stel al je speakers in - laat de nodige updates doen etc (soms moet je een speaker een paar keer proberen toevoegen, niet altijd even vlekkeloos (soms met geluid en je iPhone, dan weer met de verbinding knop op de speaker ingedrukt houden, dan weer stekker uit trekken… 😏

dta heeft het probleem van AirPlay opgelost hier

• dan kan je spelen door je ‘bridge’ toe te voegen in HomeKit bij ons heeft die koppeling (ikea Trådfi hub en gelinkte toestellen/ lampen/stekkers/decoder/maar ook Sonos speakers werden hier plots allen 1 voor 1 herkend en mee overgedragen)

tip: probeer de integratiekoppeling af en toe te ontkoppelen en opnieuw te maken. Die handeling bracht een hele resem aan extra devices met zich mee bij ons)

hopelijk kom je er!

succes

This thread has been closed by the system or the community team. You may vote for any posts you find helpful, or search the Community for additional answers.

Sonos met Apple HomeKit verbinden werkt niet

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.