Problems with Apple Music for Xbox

Apple Music on my Xbox Series S flat out not working. It gets stuck on the loading screen for a few minutes and then when I eventually get on to the menu and choose a song it freezes or does not play at all.

i have checked for updates and there is none, tried restarting my xbox, re-installing the Apple Music app even re-connected my internet and still nothing works.

Posted on Feb 17, 2026 6:53 AM

Reply
Question marked as Top-ranking reply

Posted on Mar 20, 2026 11:35 AM

Pour tout le monde j’ai peut être trouvé une solution, j’ai supprimé l’app, j’ai redémarré ma console, j’ai réinstallé Apple Music puis je me suis connecter via le QR code et non pas la télécommande et ça a marché; j’insiste bien sur le VIA LE QR CODE car dès que j’essaie via la télécommande la connexion est infinie. J’espère que ça peut vous aider

Sorry for the french but my english is not really good

3 replies
Question marked as Top-ranking reply

Mar 20, 2026 11:35 AM in response to JayWBA07

Pour tout le monde j’ai peut être trouvé une solution, j’ai supprimé l’app, j’ai redémarré ma console, j’ai réinstallé Apple Music puis je me suis connecter via le QR code et non pas la télécommande et ça a marché; j’insiste bien sur le VIA LE QR CODE car dès que j’essaie via la télécommande la connexion est infinie. J’espère que ça peut vous aider

Sorry for the french but my english is not really good

Problems with Apple Music for Xbox

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.