Refund declined for unauthorized app subscription charges

Dear Apple Support, case ***


I am writing to formally complain about subscription charges that have been deducted from my PayPal account since March 2026 for an app that I did not knowingly subscribe to or authorize beyond the initial one-week free trial.

unfortunately I couldn’t find any valid email to file my complaint

I recently discovered that payments have been continuing to be deducted from my PayPal account since March. I have not used the app since the free trial, and I have confirmed from my own account that there has been zero usage since March 2026.

I immediately cancelled subscription and contacted Apple Support to request a refund. Unfortunately, my request was declined without any meaningful explanation. I then requested to speak with a senior advisor, hoping that the matter could be properly reviewed. However, I was told that the decision was final, without being provided with a clear explanation of the basis for the decision.

I was particularly disappointed that Apple refused to review my actual usage history which was zero usage of this app during those 6 months of subscription despite the fact that this would clearly demonstrate that I have not used the service since the free trial.

I find this extremely concerning. I did not knowingly authorise an ongoing subscription, have not used the service since the trial, and only recently became aware that payments had continued to be deducted.


I am therefore requesting:

A full review of the subscription and payment history from March 2026 onwards.

Verification of when and how the subscription was allegedly authorised.

A review of the app usage history demonstrating that the service has not been used since the free trial.

A full refund of the charges deducted since March 2026.

A clear explanation of why my original refund request was rejected and why the decision was marked as final without reviewing the relevant evidence.

I am extremely disappointed with the way this matter has been handled so far. From my perspective, continuing to charge a customer for a service they did not knowingly authorise and have not used, followed by refusing to properly investigate the circumstances, is unacceptable.

I would appreciate this matter being escalated to the appropriate complaints or customer relations team for proper review.



[Edited by Moderator]


iPhone 14 Pro Max, iOS 26

Posted on Oct 4, 2026 4:56 PM

Reply
4 replies

Oct 5, 2026 1:18 AM in response to shaimaa212

Welcome and thank you for reaching out. 🤗


Here at the Apple Support Community, we are volunteers (thoughtful Apple users) who share knowledge in an effort to help others, such as yourself.


We don’t have the power to look into accounts or offer refunds.


Unfortunately, you’ve reached the final stage.


Apple’s decision is final and no one can change their decision or alter the Refund policy.


According to Apple: All Transactions are final. Content prices may change at any time. If technical problems prevent or unreasonably delay delivery of Content, your exclusive and sole remedy is either replacement of the Content or refund of the price paid, as determined by Apple. From time to time, Apple may suspend or cancel payment or refuse a refund request if we find evidence of fraud, abuse, or unlawful or other manipulative behavior that entitles Apple to a corresponding counterclaim.


If you need more help, contact Apple Support directly.


Thank you! 👋🏼😉

Smiliñ 😎 Brian | Community Volunteer

Refund declined for unauthorized app subscription charges

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.