Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Lösning på problemet med att skicka mail på iPhone

Jag hade ett problem med att skicka mejl när jag var uppkopplad via 3G eller någon annans wi-fi. Jag har Bredbandsbolaget som internet leverantör (och 3 som mobiloperatör på min iPhone). Ingen kunde hjälpa mig.


Jag fick följande felmeddelande:

A copy har been placed in your Outbox. Verify that you have addressed this message correctly. Check your SMTP server settings in Mail Preferences and verify any advanced settings with your system administrator.


Det var först efter ett kort samtal till Bredbandsexperten som jag kunde få hjälp. Eftersom de tar betalt för den tjänsten delar jag här med mig av lösningen:


Gå in på Settings

Klicka på Mail, Contacts, Calendars

Klicka på POP-konto

Klicka på SMTP

Klicka på Primary Server


Host name (om man har Bredbandsbolaget): smtp.bredband.net

User name: (ditt användarnamn)

Password: (ditt lösenord)

Use SSL: On

Authentication: Password

Server Port: 465


Sedan är det klart och det är bara att klicka på Done !

Mitt problem var att jag inte hade fyllt i användarnamn och lösenord...


Lycka till !

iPhone 4, iOS 4.3.3

Posted on Jan 31, 2012 3:19 AM

Reply
1 reply

Jan 31, 2012 4:05 AM in response to F_Levy

I just translated your post by using google, maybe you should mark your post as "solved", so that other users from Sweden can find your solution.

And if you can translate your headline into English you would get even more views for your solution from other users having a similar problem.


Message was edited by: Ingo2711

Lösning på problemet med att skicka mail på iPhone

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.