Ipad2 tappar nätverket

Hej.

Min ipad2 har sedan en vecka haft stora problem med wi fi anslutningen. Tappar åtkomsten till internet men stannar inloggad på nätverket. Man får logga in/ logga ut flera gånger per dag och ibland funkar det endast några minuter innan problemet återkommer.

Har flera andra datorer och telefoner som funkar som vanligt! Bör tillägas att paddan är drygt ett år gammal men har som sagt aldrig strulat förr.

Tacksam för svar eller ideer på vad som kan vara fel.

/Peter

iPad 2 Wi-Fi + 3G, iOS 6

Posted on Oct 1, 2012 9:56 AM

Reply
8 replies

Jan 9, 2013 12:10 PM in response to llesrof

Jag upplever samma problem, uppdaterade nyligen till iOS 6. Antingen får jag inaktivera WiFi och därefter aktivera igen, eller starta om paddan, ibland tappar den åtkomsten efter bara någon minut, ibland efter någon timme. Nätverket funkar kanon för iMacen samtidigt. Apple Support tipsade om att återställa iPaden till grundinställning men inte heller det fungerade. Någon som lyckats lösa detta?

Jan 9, 2013 1:52 PM in response to markus.lundgren

I mitt fall verkade det trots allt vara min accesspunkt (Linksys WAP54 eller vad den nu heter) som dummade sig. Alla andra datorer (PC) och telefonen (Android) fungerade utmärkt men en kväll började öven dessa tappa nätverket. Den enda som fungerade var min media-PC men den var inkopplad på nätet via kabel. Omstart av accesspunkten hjälpte en stund. Fabriksåterställning funkade i två veckor och ominstallation av firmeware har funkar klockrent i flera månader nu.

Av någon anledning verkade iPaden vara mycket känsligare för dessa störningar än mina andra saker. Jag vet inte om mitt avar hjälper dig, men det kan kanske vara värt att prova en annan router/accesspunkt.

Lycka till!

/llesrof

Jan 10, 2013 2:17 PM in response to llesrof

Tack,

har just uppdaterat firmware på routern, men ingen bättring, funkade i 2 minuter innan den tappade all form av kontakt med omvärlden. Det som är konstigt är att iPaden fortfarande är ansluten till nätverket precis som iMacen är, men paddan står bara och söker - gäller mail, internet mm, samtidigt som iMacen funkar klanderfritt. Genom att inaktivera bredbandet via inställningar på paddan och direkt aktivera igen så funkar anslutningen, men endast en kortare tid. Fan.

När jag uppdaterade firmware på routern (en D-Link; Dir-655) så gick den tillbaka till fabriksinställningarna, men jag laddade då upp en sparad fil över mina inställningar - detta borde väl inte kunna spela någon roll?

Någon med nya förslag? Jag är fortfarande inne på att det är något med uppdateringen till iOS 6 på paddan.

MVH
//Markus

Mar 26, 2013 11:55 AM in response to markus.lundgren

Har också en Ipad2 som började spöka med samma problem som ni beskriver. Den tappar Wi-Fi precis som ni beskriver.

Min router är en Zyxel från Bredbandsbolaget, mina problem började i slutet på januari 2013. Jg har också återställt Ipad'en men same same.

Det räcker alltid att gå in i system Wi-Fi och förnya tilldelningen så funkar det "ett tag till"

Apple måste kunna hitta problemet då vi är så många som har problemet.

Hjälp!!!!!

Nov 18, 2013 2:54 AM in response to markus.lundgren

Även jag har samma problem, Ipad2 gick i 3 dagar sedan började dn tappa wifi, avinstallerade några appar sedan fungerade den i 14 dagar, jag trodde det var problem med de appar jag avinstallerat, men nu har den börjat tappa igen. Startade om Ipad med fabriksinst laddade endast in iRemot, tappar igen. Iphone, apple-TV, androidtfn och PC fungerar klanderfritt.

Tog med Ipaden till min dotter där familjen har 4 st Ipad 2 som alltid fungerar, min tappar äver där wifi.

Är det verkligen inte ett hårdvaruproblem??

Måste jag byta router?

This thread has been closed by the system or the community team. You may vote for any posts you find helpful, or search the Community for additional answers.

Ipad2 tappar nätverket

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.