Apple Event: May 7th at 7 am PT

Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

iTunes issue solved (howto) : "Do you want to allow Incoming Connections" - iTunes popup au démarrage systématique 'autorisez-vous les connections entrantes'

Version française :


Je rencontrais ce souci aussi bien dans Snow Leopard que dans Montain Lion, garnissant la bibliothèque de mon Mac-Book-pro avec le contenu de mon iMac ( on sait que pour que cela soit rendu possible, IL FAUT que le partage à domicile sous une identité unique données soit activé !!).


Je pense d'ailleurs que pour l'accès d'une Apple TV, cela est exactement la même chose !


La solution radicale est (simplement ... si je puis dire ...) de désintaller iTunes puis de le réinstaller.


Dans Snow Leopard:

- stopper iTunes

- Moniteur d'activité : 'killer' le process 'iTunes Helper'

* - mettre iTunes à la corbeille depuis les applications

- redémarrer la machine

- aller sur le site Apple et télécharger iTunes

- l'installer

- le démarrer : plus de souci !


Dans Montain Lion:

c'est presque pareil sauf que depuis le finder il sera impossible de virer iTunes.

Donc à l'étape * ci-dessus, il faut simplement ouvrir un terminal et saisir ces deux commandes


cd /Applications/ et taper ENTER (on se positionne dans le dossier des applis ...)

sudo rm -rf iTunes.app/ et taper ENTER et suivre les instructions (on supprime avec les droits root l'appli)


Le suite est inchangée. De la même façon, le souci sera réglé !



English version :


I encountered this issue in both Snow Leopard and Montain Montain, filling my Mac-Book-Pro's library with my iMacs's library (we know that this can be done when share our librariesat home on a single private network, using our single Apple ID is allowed !!) .


I guess that for the access of an Apple TV, it is exactly the same !!


The radical solution is to uninstall and reinstall iTunes.


In Snow Leopard

- Stop iTunes

- Activity Monitor 'killer' the process 'iTunes Helper'

* - Set iTunes to the trash from the applications

- Reboot

- Go to the website and download Apple iTunes

- Install

- Start more worries!



In Montain Lion

This is almost the same as before, except that the finder it will not allow to trash iTunes on a simple way !

Thus for the * up before, simply open a terminal and type these two commands


cd / Applications / and press ENTER (your are in the application folder ...)

sudo rm-rf iTunes.app / and press ENTER (follow instructions) (removing iTunes with root rights)


Finalize the process as before.

The issue will be solved at next iTunes start.


Ressources :

http://forums.macworld.com/index.php?/topic/138348-do-you-want-to-allow-incoming -connections/

http://osxdaily.com/2012/02/06/delete-itunes-mac-os-x/

OS X Mountain Lion (10.8.2), iPhone iMac Mac Book Pro ...

Posted on Jan 26, 2013 4:55 AM

Reply

There are no replies.

iTunes issue solved (howto) : "Do you want to allow Incoming Connections" - iTunes popup au démarrage systématique 'autorisez-vous les connections entrantes'

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.