Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Utilisation frauduleuse de mon adresse mail iCloud

Bonjour,

Par vagues (la première il y a quelques mois, la deuxième actullement depuis plusieurs jours), je reçois sur mon adresse mail iCloud des notifications de non-distribution de mails, mails que je n'ai jamais envoyé moi-même car je ne connais pas les destinataires.

Quelqu'un sait-il comment résoudre ce problème ?

Y a-t-il un risque ?

Posted on Jun 15, 2013 5:17 AM

Reply
Question marked as Best reply

Posted on Jun 15, 2013 6:06 AM

Translation of the above message:


En In waves (first was a few months ago, second since a few days ago), I receive on my iCloud mail address some non-delivery notices, from mails I didn't send myself, since I don't even know the recipients.


Does somebody know how to solve the problem?

Is there any risk linked to that problem?


---


En Tentative answer: if somebody is using your iCloud account on your behalf, you better change ASAP your password! (your iCloud personal data may be accessed, also the "person" (?) using your account may know where you are at anytime ... ("Find my iPhone/Pad/Mac...").


By the way I'd like to know if (at last, like Gmail) there is now a way to detect any "unusual connection", like from a distant IP - or, simply, to be able to list the last accesses (IP...)


--


Fr Tentative de réponse: si quelqu'un utilise votre compte à votre insu, changez le mot de passe rapidement! (Accès aux données perso, "Find my iphome... permet de savoir où vous ètes...)

1 reply
Question marked as Best reply

Jun 15, 2013 6:06 AM in response to Jean Cousseau

Translation of the above message:


En In waves (first was a few months ago, second since a few days ago), I receive on my iCloud mail address some non-delivery notices, from mails I didn't send myself, since I don't even know the recipients.


Does somebody know how to solve the problem?

Is there any risk linked to that problem?


---


En Tentative answer: if somebody is using your iCloud account on your behalf, you better change ASAP your password! (your iCloud personal data may be accessed, also the "person" (?) using your account may know where you are at anytime ... ("Find my iPhone/Pad/Mac...").


By the way I'd like to know if (at last, like Gmail) there is now a way to detect any "unusual connection", like from a distant IP - or, simply, to be able to list the last accesses (IP...)


--


Fr Tentative de réponse: si quelqu'un utilise votre compte à votre insu, changez le mot de passe rapidement! (Accès aux données perso, "Find my iphome... permet de savoir où vous ètes...)

Utilisation frauduleuse de mon adresse mail iCloud

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.