Want to highlight a helpful answer? Upvote!

Did someone help you, or did an answer or User Tip resolve your issue? Upvote by selecting the upvote arrow. Your feedback helps others! Learn more about when to upvote >

Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Is there a way to show iBooks notes in page order?

I hate the chronological order that the iBooks use right now. I write a lot of notes, and I review them from the notes list instead inside the text. I like to see them in page order because the book resides in my memory in page order. Every other ebook reader list notes in page order except iBooks. I don't know if this is an oversight or deliberate.

Posted on Oct 2, 2013 1:37 PM

Reply
2 replies

Feb 8, 2016 6:31 AM in response to redewyse

C'est un scandale : en réalité, le nouvel iBooks ne classe les passages surlignés et les notes ni chronologiquement (ordre de lecture), ni dans l’ordre des pages, mais aléatoirement !


Faites le test : ouvrez un livre, tournez les pages dans l'ordre, en surlignant de temps en temps un passage auquel vous attacherez en note un chiffre par ordre croissant : 1, 2 ,3 , etc. Vous verrez en consultant ensuite vos notes que les chiffres sont placés n'importe comment ! Attention, cela ne marche pas immédiatement, mais à partir d'un certain nombre de notes.


Je viens de remplacer mon iPad mini 2 par un iPad mini 3 et je le regrette, car la version antérieure de iBooks n'avait pas ce bug.

Il faudrait faire un procès à Apple, qui interdit maintenant de désinstaller iBooks pour revenir à la version qui fonctionnait.


Patience, les autres tablettes finiront par faire aussi bien qu'Apple, et l'on pourra se passer de ce constructeur qui se prend pour un tyran.

Is there a way to show iBooks notes in page order?

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.