Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

iCloud går ej att aktivera trots att inget är förbockat.

Hej!

Jag är ny med iCloud och har precis skapat ett konto. Jag verkar inte kunna starta upp det hela på grund av att det står att mitt iCloud är fullt, trots att jag i inställningarna har bockat av allt. Jag bifogar en skärmdump där det står att jag har 20 KB e-post. Vad kan det betyda? Den mejladress jag var tvungen att göra för iCloud-skapandet är helt tomt på mejl.


User uploaded file


Som ni kan se här så har jag inget förbockat, ändå verkar jag vara tvungen att ta bort mejl för att få plats.
User uploaded file


Kan det ha något att göra med att jag använder min Gmail för mail på datorn och min iPhone? Hur gör jag i så fall för att välja bort detta? Jag vill helst fortsätta använda Gmail för mejl både på min iMac och iPhone. Men vill använda iCloud för att synka kontakter, kalender, bokmärken, nyckelring och anteckningar. Är detta möjligt? Vore tacksam för er hjälp.

iMac, iOS 7.0.4

Posted on Feb 19, 2014 12:49 PM

Reply

There are no replies.

iCloud går ej att aktivera trots att inget är förbockat.

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.