Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Kann nur einen Mac in iMessage anmelden

Hallo,


ich hatte bisher einen iMac und ein MacBook Pro (beide OS X 10.10.2). Im iPhone (iOS 8.1.3) waren beide unter

Einstellungen >> Nachrichten >> Weiterleitung von SMS

als

Mein iMac

Mein mpb

sichtbar. Für beide war das Senden / Empfangen erlaubt. Ich konnte sowohl auf dem iMac und MacBook Pro Nachrichten schreiben. Diese wurden dann auch synchronisiert.


Jetzt habe ich mir ein neues MacBook Pro zugelegt und die Daten von meinem iMac übernommen. Mein neues MacBook Pro habe ich Mein mbp2 genannt. Ich habe nun folgenden Effekt.


Auf meinen iPhone ist in Einstellungen >> Nachrichten >> Weiterleitung von SMS nur ein Mac sichtbar, zum Beispiel

Mein iMac


Ich kann dann nur auf dem iMac Nachrichten empfangen. Melde ich dann mein neues MacBook Pro wieder in iMessage an, dann sehe ich auf meinen iPhone ist Einstellungen >> Nachrichten >> Weiterleitung von SMS nur

Mein mpb2


Ich kann dann nur auf dem neuen Mac Book Pro Nachrichten empfangen. Melde ich dann meinen iMac wieder in iMessage an, dann sehe ich auf meinen iPhone ist Einstellungen >> Nachrichten >> Weiterleitung von SMS nur

Mein iMac


Ich habe

  1. meine Macs mehrfach ab- und angemeldet
  2. die Macs rauf und runtergefahren
  3. das iPhone neue gestartet
  4. das iPhone aus einem Backup wiederhergestellt
  5. die Namen meiner Macs geändert

An dem dem Verhalten, dass ich mich nur mit einem meiner Macs in iMessenger anmelden und dann Nachrichten senden / empfangen kann, hat das nichts geändert.


Danke & Gruss

iPhone 6, iOS 8.1.3

Posted on Mar 6, 2015 11:03 AM

Reply
1 reply

Mar 6, 2015 11:41 AM in response to rexx-user

Translated by Frau Google:


rexx-user wrote:


Hello,


I had been an iMac and a MacBook Pro (both OS X 10.10.2).


The iPhone (iOS 8.1.3) were both under

Settings >> News >> forwarding of SMS

than

My iMac

My mpb



visible.


For both the sending / receiving was allowed. I could write to both the iMac and MacBook Pro messages. These were then synchronized.


Now I have bought a new MacBook Pro and transferred the data from my iMac. My new MacBook Pro, I have called my MBP2. I now have the following effect.


On my iPhone >> forwarding of SMS is only visible in a Mac Settings >> messages.

for example


My iMac

I can only receive messages on the iMac. I report my new MacBook Pro back in iMessage, then I see on my iPhone

Settings >> News >> forwarding of SMS My only MPB2


I can only receive on the new Mac Book Pro messages. I sign then my iMac back to iMessage, then I see on my iPhone


Settings >> News >> forwarding of SMS only my iMac


I have multiple off and logged on my Macs

Macs up and shut down

launched the new iPhone

restore iPhone from a backup

changed the name of my Macs


On the behavior that I can only register with one of my Macs in iMessenger and then send messages / received, nothing has changed.


Thanks & Greetings

Danke & Gruss


Translating in case someone can help, Rexx-user.


Rexx - also see here in meantime

We have one Apple I'd and multiple devices, and are not getting FaceTime to work between the devices on the same id

Kann nur einen Mac in iMessage anmelden

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.