Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Illustration dans cinéma

Bonjour,


il m'est impossible de choisir l'illustration que je souhaite voir dans cinéma lors de la création de la vidéo. Imovie me prend une image aléatoire dans la vidéo.


Cordialement

MacBook Pro, OS X Yosemite (10.10.3)

Posted on Apr 20, 2015 2:07 AM

Reply
10 replies

Apr 20, 2015 4:46 AM in response to tox13

Alla som får iMovie att starta - har preferensfilen.


MEN - det finns minst två bibliotek på din dator.

Ett på rot-nivå och

ett i ditt användar konto (en icon som ser ut som ett litet hus med ditt användarnamn) som min

User uploaded file

Men användarbiblioteket är DOLT - gå upp till top menyn - Apple/Archive/Edit/Content/Go/Window etc till Gå

User uploaded file

håll ned alt-knappen

gå ner i Gå menyn till Användar Bibliotek

Här finns Preferenser och den felaktiga filen


Lycka till - Bengt W

Apr 20, 2015 5:33 AM in response to tox13

Det finns ett annat sätt att testa om det är preferens-filer som är problemet.


Starta om datorn helt !

Gå upp till äpple symbolen och ner i denna menyn till System preferenser / inställningar

Välj konton

Skapa ett nytt användar-konto

Logga ut och in på detta nya kontot


Prova nu om iMovie fungerar OK

+ om OK - då är det med stor säkerhet preferensfilen i det gamla kontot som inte är OK

+ om fortfarande problem - då skulle jag instalera om iMovie - för då är probemet troligtvis värre och ominstallation borde hjälpa


många vänliga hälsningar - Bengt W

Apr 20, 2015 10:56 AM in response to tox13

Kan det vara så att du använder foton från iPhoto ?


iPhoto och iMovie är starkt integrerade så om iPhoto foto bibliotek har problem så drabbas iMovie.


Detta tar mycket lång tid att reparera - för mig omkring 24 timmar (> 60.000 foton i min iPhoto)


Stäng alla program

om PowerBook - koppla in laddaren (extern strömkälla) - batteriet kommer inte att räcka

Starta iPhoto - MEN HÅLL NED option + cmd knapparna - under hela uppstarten

Nu får du en meny att välja från

Välj ALLT !


Nu är det bara att vänta - Inget annat arbete på datorn under tiden ! VIKTIGT !


Keeping my fingers crossed that all procedes OK


Din - Bengt W

Apr 23, 2015 2:43 AM in response to tox13

Om du varit tvungen att nöd-stoppa (Forced Quit) så sker det saker på din hårddisk. Oftast är det preferensfiler som blir skadade men ibland iPhoto Library folder/file - Trotts att iPhoto inte var i användning just då.


Då iPhoto och iMovie arbetar ihop så är det viktigt att iPhoto Library file är OK - man ser inte alltid det bara genom att använda iPhoto - efter System krash så brukar jag låta iPhoto köra sitt reparationsprogram.


med vänliga hälsningar - Bengt W

Illustration dans cinéma

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.