Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Mac pro 12 cœurs 3,06 GHz Westmere 5.1

Voila j'hesite entre l'achat d'un Imac i7 ou un Macpro 12 cœurs 3,06 GHz Westmere 5.1

comme j'ai un mac pro 2009 avec 10 tera de disque je sait pas ou les replacé.

avec un mac pro j'ai 3 emplacement pour mes disques. Alors que avec l'imac je suis obliger d'acheter un serveur 4 baies pour pouvoir utilisé mes sauvegardes. De plus le macpro me permet de l'ouvrir en cas de panne pas l'imac. Mon Macpro 2009 n'ais jamais tombé en panne et j'ai pus regler les pannes ou changement de carte en pouvant l'ouvrir ce que je ne pourait pas faire avec le Imac.


je suis partager

J'ai besoin de conseil

Mac Pro, OS X El Capitan (10.11.3)

Posted on Feb 14, 2016 5:03 AM

Reply
Question marked as Best reply

Posted on Feb 14, 2016 6:27 AM

The 2012 Mac Pro is almost identical to the 2009 model.


The 12-core will NOT perform substantially better than the 2009, unless you are seeing ALL your processors completely busy.

6 replies

Feb 14, 2016 6:41 AM in response to NounArt

je ne comprend pas votre réponse, est ce que l'imac i7 sera plus puissant que le mac pro 12 coeurs

je suis graphiste et j'ai besoin de puissance mais pas autant que quelqu'un qui fait de la videos ou de la 3D

le mac pro me permettra de continue avec tous mes disque firewire 3,5 et 2,5" et je pourais le booster avec des cartes Pci

Feb 14, 2016 7:02 AM in response to NounArt

Only when you are doing intensive Video editing or similar work, especially running Compressor, does the NUMBER of Processors above about four make a substantial difference. In most cases, processor speed is a better measurement of processing power.


The six processor Mac Pro will probably do your work as fast as the 12-processor Mac Pro.


As you observed, the Mac Pro silver tower is easier to modify. You can change the graphics cards and upgrade the processor (a little), and add PCIe cards. It will also accept a larger RAM memory, and uses Error-correcting memory.

Mac pro 12 cœurs 3,06 GHz Westmere 5.1

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.