Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Ik werk met een man, Bob, die spastisch is. De muis is lastig voor hem. Mijn vraag is of je zelf een toetscombinatie kunt maken van bv. vier opeenvolgende handelingen.

Ik werk met een man, Bob, die spastisch is. De muis is lastig voor hem. Mijn vraag is of je zelf een toetscombinatie kunt maken van meerdere opeenvolgende handelingen.


Bob heeft een licht verstandelijke beperking en is spastisch. Hij verzamelt foto's op Pinterest. Handelingen die hij wil verrichten zijn achtereenvolgens:

in Safari > Pinterest een 'zoekterm' invoeren en 'Enter'. Dit kan hij.

Vervolgens:

  • in de zoekresultaten een foto aanklikken met linker muisknop
  • dan de cursor in de foto plaatsen waarbij niet de linkjes worden aangeraakt
  • met de rechtermuisknop het menu openen
  • de keuze :Bewaar afbeelding als...." aanklikken
  • in het Findervenster staat een doelmap reeds klaar
  • de foto een oplopend nummer geven: 1, 2, 3, enz
  • Op enter drukken: de foto wordt opgeslagen
  • de nog openstaande foto wegklikken met het zwarte kruisje rechtsboven in het Pinterest scherm


Nu staat weer het scherm met zoekresultaten open en begint de volgende opslag actie.


Deze acties uitvoeren zijn zeer tijdrovend en frustrerend doordat dingen telkens fout gaan. Zijn al deze acties samen te vatten in 1 of enkele toetscombinatie?


Ik vermoed dat dit niet kan, maar niet geschoten is altijd mis.


Dank alvast voor jouw reactie en hulp.

Mac mini, iOS 9.2.1

Posted on Feb 23, 2016 1:27 PM

Reply
1 reply

Mar 11, 2016 11:30 AM in response to ropsjop

@ ropsjop,


Neem u niet kwalijk, ik zag uw oproep net.

Wellicht kunt u wat experimenteren met onderstaande:

Ga naar Systeemvoorkeuren en klik vervolgens op Toetsenbord.

Ga vervolgens naar het tabblad Toetsencombinatie en klik op Voorzieningen in het linkerkolom.

In het rechterkolom ziet u dat aan Zoek met Google al een toetsencombinatie is toegekend.


User uploaded file


Scroll nu verder omlaag naar Internet.

Bij Voeg toe aan leeslijst en Open url staat geen (in het grijs).

Wanneer u klikt op dat woord geen (in het grijs), wijzigd dat in kies toetsen.

Klik u nogmaals in het vakje kunt u vervolgens een toetsencombinatie toekennen.


User uploaded file


User uploaded file


In het tabblad Toetsencombinatie en bij Schermafbeeldingen in het linkerkolom zijn er vier vooraf ingesteld toetsencombinatie.


User uploaded file


Wellicht zijn dit een paar toetsencombinaties voor Bob en kijk nog verder in het linkerkolom of u wellicht iets kunt verder breien voor Bob.



Ik weet niet of onderstaande een toegevoegde waarde heeft:

Quick Shotcuts

https://itunes.apple.com/nl/app/quick-shortcuts-your-keyboard/id422868574?mt=12


Mac keyboard shotcuts

https://support.apple.com/en-us/HT201236

Ik werk met een man, Bob, die spastisch is. De muis is lastig voor hem. Mijn vraag is of je zelf een toetscombinatie kunt maken van bv. vier opeenvolgende handelingen.

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.