Apple Event: May 7th at 7 am PT

Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Hallo, ik heb imac medio 2011 en wil upgraden van 10.9.5 naar minimaal 10.11. Dit lukt niet hoewel het volgens website we zou moeten kunnen. Iemand een idee wat er mis is?

Hallo, ik heb een Imac medio 2011 en wil upgraden van 10.9.5 naar minimaal 10.11. Dit lukt niet hoewel het volgens website we zou moeten kunnen. Iemand een idee wat er mis is?

Ik heb het volgende al gedaan:

  • via Appeltje, over deze mac, software update
  • via app store High sierra gedowload en programma uitgepakt.


Toch blijft bij 'over deze mac' 10.9.5 staan.



Posted on Mar 22, 2020 10:11 AM

Reply
Question marked as Best reply

Posted on Mar 22, 2020 1:52 PM

Hmmm, dus het staat er nu 10.9.5 op?


Heeft u voldoende vrije ruimte op de schijf?


Heb je het in de veilige modus geprobeerd?


Veilig opstarten vanaf de HD (Shift-toets ingedrukt houden bij opstarten), doet het probleem zich voor in de veilige modus?

Similar questions

22 replies

Mar 22, 2020 11:12 PM in response to BDAqua

Nou, dat doe ik bij deze...:-)

Heb de computer gestart in veilige modus en eerst middels het 2e linkje geprobeerd. (https://itunes.apple.com/app/os-x-el-capitan/id1147835434?ls=1&mt=12)

Kreeg weer dezelfde foutmelding. Toen het 1e linkje geprobeerd. (https://support.apple.com/en-us/HT206886) Downloaden ging goed, Krijg geen foutmeldingen bij installeren, maar zowel voor als na herstart nog steeds dezelfde OS 10.9.5.

Mar 22, 2020 12:40 PM in response to BDAqua

Beste BDAqua,


Dank voor uw reactie.

Inderdaad is er verschil tussen update en upgrade. Ik heb de upgrade ook geprobeerd via de linkjes op de apple support pagina. Ik volg de instructies en toch blijft de oude versie actief. Dit blijkt ook als ik een programma wil downloaden die een latere versie OS vereist.

Gisteravond heb ik zowel high siërra als el Capitan geprobeerd. Net nog Yosemite. Ik klik op de link, download het bestand, vervolgens open ik het om te installeren, het doorloopt een aantal stappen en ik krijg de melding dat het is gelukt. En toch geeft de computer 10.9.5 aan.

Net heb ik het linkje geprobeerd wat u meestuurde. (2e van boven- el capitan). Na klikken op downloaden krijg ik de melding "wij konden je aankoop niet voltooien. Deze versie van OS X 10.11 kan niet op deze computer worden geïnstalleerd."

Mar 25, 2020 5:12 AM in response to annemariehaas

Bedoelt u (ik ben een leek) dat de derde onderkant de "schijf" is waarop het besturingssysteem staat?

Lijkt zo.


Hoe is dat mogelijk als dit iets is gemaakt in oktober 2019? Het is toch een kopie?

Niet zeker, misschien de Gewijzigde Datum die Apple opnieuw heeft uitgegeven met nieuwe Certificaten.


Eentje hoe monteer je zoiets in de finder? Ken jij?


In Finder> Voorkeuren> Zijbalk, wat is alles aangevinkt en wat alle apparaten tonen in de zijbalk?


Als dat niet lukt, opent u Terminal in Hulpprogramma's en voert u deze opdracht uit en plakt u hier de resultaten ...


diskutil lijst

---------------------------

Do you mean (I'm a layman) that the 3rd bottom is the "disk" that the OS is on?

Seems so.


How is that possible if this is something that was made in October 2019? It's a copy right?

Not sure, maybe the Modified Date that Apple re-issued with new Certifates.


One how do you mount something like this in the finder? Do you know?


In Finder>Preferences>Sidebar, what all is checked, & what all Devices show in the Sidebar?


If that fails open Terminali n Utilities & execute this command & paste here the results...


diskutil list


Mar 25, 2020 2:15 PM in response to BDAqua

Beste, na 1 en ander bekeken te hebben hoe ik het aan zou moeten pakken, heb ik eerst nog verder gekeken naar alle bestanden op de HD. Ik vond in downloads een bestand van 2014 wat niet was geïnstalleerd. Deze heb ik geinstalleerd en vervolgens heb ik weer geprobeerd een upgrade uit te voeren. Het is gelukt! Ik heb nu El Capitan op de Mac. Voorlopig even genoeg.

Heel hartelijk dank voor alle moeite!

Groet

Annemarie

Hallo, ik heb imac medio 2011 en wil upgraden van 10.9.5 naar minimaal 10.11. Dit lukt niet hoewel het volgens website we zou moeten kunnen. Iemand een idee wat er mis is?

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.