Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

I have s macpro 2021 och vill koppla till min skrivare HP laser jet M1132 MFP men lyckas inte skriva ut något fast datorn hittar den. jag misstänker att det är fel drive rutin, det står 1.3 på min datorHur kan jag fixa det?

I have a MacBook Pro 2021 med USB adapter och vill koppla till min skrivare HP laser jet M1132 MFP men lyckas inte skriva ut något fast datorn hittar den. Jag misstänker att det är fel drive rutin, det står 1.3 på min dator. Hur Ian jag skriva ut någonting?

Posted on Jun 19, 2021 12:00 AM

Reply
Question marked as Best reply
2 replies

Jun 19, 2021 6:24 AM in response to Syl31

Hej!


HP LaserJet Pro M1132 Multifunction Printer är inte en AirPrint-skrivare (Om AirPrint - Apple-support).


HP verkar rekommendera HP Easy Start för denna modell och macOS Big Sur.


Till att börja med kan Du försöka nollställa utskriftssystemet och åter lägga till en skrivare. Föreslår operativsystemet en lämplig drivrutin?

Nollställa utskriftssystemet på datorn för att lösa ett problem - Apple-support

Lägga till en skrivare på datorn - Apple-support


Om inget annat fungerar kan Du kanske testa HP Printer Drivers v5.1 for macOS (Post Date: Dec 11, 2020) från Apple (https://support.apple.com/kb/DL1888?viewlocale=en_US&locale=en_US). En HP LaserJet Professional M1130 MFP Series version 1.8 drivrutin är nämnd i Printer and scanner drivers for Mac - Apple Support.


Tänk på att saker och ting kan gå fel vid utprovning av drivrutiner. Se därför till att åtminstone tre säkerhetskopior av viktiga filer (dokument, fotografier, et cetera) finns.

I have s macpro 2021 och vill koppla till min skrivare HP laser jet M1132 MFP men lyckas inte skriva ut något fast datorn hittar den. jag misstänker att det är fel drive rutin, det står 1.3 på min datorHur kan jag fixa det?

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple ID.