zoek mijn iphone herkent mijn telefoonnummer niet als iphone. daardoor kan ik de telefoon niet toevoegen, vriendschapsverzoeken komen niet aan. hoe kan ik *** oplossen?

Ik heb een reboot uitgevoerd, locatie voorzieningen staat aan. Eea werkt niet meer na de laatste update.

iPhone 15 Pro, iOS 18

Posted on May 13, 2025 11:26 AM

Reply
1 reply

May 25, 2025 12:03 AM in response to Carina9876

Om iMessage en FaceTime te activeren met uw telefoonnummer

1. Controleer eerst of u een sms-abonnement heeft ingeschakeld voor ten minsteéén sms***Neem contact op met uw provider. Neem contact op met uw provider (mobiele serviceprovider), de instantie die de simkaart aan u heeft uitgegeven.
  2. Als uw iPhone wordt gebruikt met een provider die niet in de lijst voorkomt,artikelen over draadloze providers, zorg ervoor dat u internationale SMS-berichten kunt versturen en ontvangen.Eén internationale SMS*** Alleen)
  3. Als u iMessage of FaceTime niet kunt inschakelen of er niet bij kunt inloggen - Apple ...

*** Mogelijk heeft uw provider geen sms-abonnement (binnenlands en internationaal) ingeschakeld voor de simkaart/eSIM die u op uw apparaat gebruikt. Apple Inc. biedt geen sms-diensten aan.

iMessage (blauw) -

• iPhone naar iPhone: vereist internet (via wifi of mobiel internet) omdat het via internetprotocol wordt verzonden. Activering op uw apparaat vereist.
  • iPhone naar Android: Niet beschikbaar

SMS/MMS (Groen) -

• iPhone naar Android:Heeft geen internet nodig; het wordt verzonden via het mobiele spraakprotocol. Moet door uw provider worden ingeschakeld voor de simkaart die u gebruikt.
  • iPhone naar iPhone: Wanneer iMessage niet is geactiveerd of het apparaat niet is verbonden met internet via mobiel of wifi
  • Je moet een sms-/mms-abonnement hebben dat door je provider is ingeschakeld voor de simkaart/eSIM die je op je apparaat gebruikt. Apple Inc. biedt geen sms-/mms-diensten aan.

De kleur verandert van blauw naar groen als u 'Verstuur als sms' hebt ingeschakeld. Zodra uw iPhone niet met internet is verbonden, wordt de melding als sms (groen) naar alle iPhone-gebruikers verzonden.

1. Standaard iMessage: Als zowel u als de ontvanger iMessage hebben ingeschakeld en beide apparaten zijn verbonden met internet (wifi of mobiele data), worden uw berichten verzonden als iMessages (blauwe bubbels).
  2. Optie 'Verzenden als sms': Als het apparaat van de ontvanger geen internetverbinding heeft of de iMessage-service tijdelijk niet beschikbaar is, wordt het bericht mogelijk niet verzonden. In dat geval krijgt u de optie 'Verzenden als sms', waarmee het bericht als een gewone sms (groene bubbel) wordt verzonden.
  3. Eenmalige sms, niet permanent: "Verstuur als sms" is alleen van toepassing op dat specifieke bericht, niet op toekomstige berichten. Zodra beide apparaten weer online zijn en iMessage werkt, worden toekomstige berichten automatisch als iMessage verzonden.
  4. Wanneer sms standaard wordt: Als iMessage langere tijd niet beschikbaar is voor de ontvanger, kunt u naar Instellingen > Berichten gaan en 'Verstuur als sms' aanzetten. Zo kan uw telefoon terugvallen op sms wanneer iMessage niet werkt. Ook hier geldt echter dat iMessage niet wordt overschreven wanneer beide apparaten met internet zijn verbonden.

Zie de foto hieronder

Als iMessage op beide apparaten is ingeschakeld en beide apparaten met internet zijn verbonden, kunt u er niet voor kiezen om een ​​sms te versturen in plaats van een iMessage. Er is geen ingebouwde optie om sms te forceren terwijl iMessage actief en beschikbaar is.

De enige keer dat een iPhone je de optie ‘Verzenden als tekstbericht’ geeft, is wanneer iMessage faalt – bijvoorbeeld als het apparaat van de ontvanger offline is of

iMessage werkt niet. Zolang beide apparaten verbonden blijven en iMessage is ingeschakeld, worden berichten altijd standaard verzonden naar iMessage (blauwe bubbels).

Als je ooit sms-berichten voor een bepaald contact wilt afdwingen, zul je iMessage volledig op je apparaat moeten uitschakelen. Dat geldt dan echter voor alle gesprekken met alle contactpersonen, niet slechts voor één.

Er zijn een aantal redenen waarom uw sms-berichten mogelijk niet op de iPhone van uw vriend worden afgeleverd, ook al kunt u die van hem wel ontvangen:

Problemen met iMessage:

• iMessage niet ingeschakeld: Zowel jij als je vriend moeten iMessage ingeschakeld hebben om berichten als iMessage te kunnen uitwisselen (blauwe bubbels). Check-in Instellingen > Berichten > iMessage.
  • Dataverbinding: iMessages zijn afhankelijk van data of wifi. Zorg ervoor dat jullie beiden een stabiele internetverbinding hebben.

Het is mogelijk dat je hun telefoonnummer hebt gebruikt om een ​​iMessage te versturen, terwijl zij mogelijk een iMessage hebben verstuurd met jouw Apple ID. Het is mogelijk dat iMessage niet is geactiveerd voor hun telefoonnummer op hun apparaat.

iMessage vereist activering van uw telefoonnummer om berichten te versturen en ontvangen met andere telefoonnummers. Zonder activering kunt u alleen chatten met mensen die hun Apple ID gebruiken.

Activeer iMessage en FaceTime met je… - Apple Community

This thread has been closed by the system or the community team. You may vote for any posts you find helpful, or search the Community for additional answers.

zoek mijn iphone herkent mijn telefoonnummer niet als iphone. daardoor kan ik de telefoon niet toevoegen, vriendschapsverzoeken komen niet aan. hoe kan ik *** oplossen?

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.